Sok ember a nehezebb utat válassza amikor a cégalapításkor ki kell jelölnie a székhelyét, mert kevesen tudják, hogy egészen pontosan mi az a székhelyszolgáltatás, vagy hogy miben tudj ez könnyebbséget jelenteni az ember számára.
A cégalapításkor többféle dologra is hangsúlyt kell fektetni, de ha picit előre gondolkodik, akkor székhelyszolgáltatás révén adminisztratív dolgait egyből rábízhatja egy vállalkozás gondjaira, akik minden meg fogják könnyíteni az életét.
Akik nem tudnak erről, gyakran a saját lakcímükre, irodájukba, telephelyükre jelentik be a cégüket, amivel nincs is gond, ha az adott helyen van egy titkárnő, aki kezeli, rendszerezi a hivatalos papírokat. Saját otthonában azonban a többség nem akar ilyesmivel foglalkozni, mégis a statisztika azt mutatja, hogy oda jelentik be a legtöbben a székhelyüket, ez ugyanis a legkézenfekvőbb a számukra.
Kézenfekvőnek lehet, hogy kézenfekvő, de nem gondolnak bele a kellemetlenségekbe, mely ezzel a döntéssel együtt fog járni. Nyilvánosságra kerül ugyanis ezáltal a privát lakcím és még a NAV is itt fog minket zaklatni. A székhelyszolgáltatást biztosító cégek frekventált helyeken létesítenek irodákat, ha ide jelentjük be a céget, akkor ez fog szerepelni a cégnyilvántartásban, a szolgáltató iroda pedig kényelmi szolgáltatásokkal lát el minket, leveszi az adminisztrációs terheket a vállunkról, mely a levélküldemények fogadásáról és tárolásából áll, illetve abból áll, hogy ezeket szükség esetén be kell mutatni a NAV-nak. Ezekért lehet már az első naptól fogva a székhelyszolgáltatás a felelős.
Ha szeretne valaki ezzel a lehetőséggel élni, akkor érdemes megbízni egy céget a bejelentéssel, akik a székhelyszolgáltatással egyidejűleg más céges szolgáltatást is fel tudnak ajánlani nekünk, mint amilyen a céges könyvelés is.