Vásárolt már valamit, mert egy ismert személy használta a terméket vagy szolgáltatást? Én vagyok a hibás ebben – valójában nemrég vettem magamnak egy új vízisít, mert egy profi vízisíelő és mikro-influencer, Whitney McClintock megosztott egy videót az Instagramon, amelyen a sílécet használja.
Kerestem egy új sílécet, és egy ideig követtem Whitneyt. Arra gondoltam, hogy mivel ő ezt a sílécet használta, nekem is kellene – ha Whitney reklámozza, miért ne szeretném?
Lehet, hogy azt gondolja: „Kissé megkérdőjelezhető logika.” Talán.
De vajon Whitney bejegyzése késztetett arra, hogy megvegyem a sílécet? Ó igen. (És szeretem az új sílécemet azoknak, akik kíváncsiak rá.) Ez csak egy példa arra a taktikára, amelyet a vállalkozások gyakorlatilag minden iparágban alkalmaznak, az úgynevezett influencer marketinget.
Az Influencer marketing vezető, niche tartalomkészítőket alkalmaz a márkaismertség javítása, a forgalom növelése és a márkák célközönségekhez történő eljuttatása érdekében. Ez az együttműködés a márkák és az alkotók között történik, amely lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy kibővítsék elérésüket vásárlói személyeik között.
Ilyen csatornák például a közösségi média, a blogok, a rovatok, a digitális és nyomtatott hirdetések, valamint a televízió. Az influencer marketing manapság egyre népszerűbb a vállalkozások körében, mivel a hagyományos reklámozás kevésbé hatékonyan vonzza a leadeket és az ügyfeleket.
Ez a fajta marketing azért működik, mert olyan taktikákat alkalmaz, mint a szájról szájra történő marketing és a társadalmi bizonyítékok vannak ennek működéséhez, amelyek ma már minden sikeres marketingstratégia kritikus szempontjai.
Az ügyfelek jobban megbíznak társaikban, barátaikban és az általuk csodált emberekben, mint azokban a cégekben, amelyek az általuk vásárolt és használt termékeket és szolgáltatásokat értékesítik.