Veszedelmes viszonyok – Együtt vagy együtt?

2012. okt 16.



Image title

Vannak-e korlátai a digitális univerzum növekedésének? Versengő vagy együttműködő fejlődési szakasz következik? Az ágazat „veszedelmes viszonyai” közötti eligazodás iránti vágy bizonyára egyidős az IKT szektorral: a terület elemzői, evangelistái, vizionáriusai, látnokai és persze, a piac résztvevői szeretnek hangzatos kategóriákban gondolkodni, csoportosítani, szakaszolni, verziószámokat adni (l. web 2.0). Az utóbbi években az egyik sokat hallott címke a „nextgenaration”: „új generációs” fejlesztésekről, hálózatokról esett szó (NGN/NGA, LTE stb.). Vajon milyenek lesznek az „új generációs felhasználók” (next generation user)?

A másik kulcsszó az „okos” vagy „intelligens” tartalommal egyaránt használatos smart. Hovatovább a piaci siker egyik előfeltétele, hogy fejlesztésünk okos legyen – pedig korábban is az volt… Hol számíthatunk a következő áttörésre a nagy okosságban (smart city, smart home, smart metering, smart cars stb.)? A harmadik, magának egyre hangosabban helyet követelő kifejezés a felhőalapú számítástechnika (cloud computing). Sokak szerint hype, mások szerint az elkerülhetetlen jövő, a biztonságért aggódók szerint mérhetetlen kiszolgáltatottság, adatvédelmi katasztrófa, a szociálisan érzékeny hívek szerint a legdemokratikusabb fejlemény az infokommunikációban, mivel filléres számítógépekkel is belépést jelent a digitális univerzumba… Ha csak e fenti három kulcsszót vesszük alapul, akkor a következő évtized a „next genaration smart cloud” jegyében fog telni: új generációs hálózatokon intelligens eszközök segítségével okos alkalmazásokat veszünk igénybe felhőalapon.

Mindezeket a technológiai és piaci fejleményeket leginkább az IP-alapúság köti össze. Az IP lassan mindenhova betör: átalakítja a távközlési cégek, a műsorelosztók, a berendezés- és eszközgyártók, a tartalom- és alkalmazásfejlesztők, a hardvergyártók és szerverüzemeltetők, a médiavállalkozások, reklámosok, e-kereskedelmi szolgáltatók piacait – tehát úgyszólván a teljes infokommunikációs világot, megszokott üzleti modelljeik újragondolására kényszerítve a szereplőket. A cégek e kihívásokra nemcsak új modellek bevezetésével reagálnak, hanem egyre inkább belépnek az értéklánc más szegmenseibe, így új piaci felállások jönnek létre: a tegnapi beszállítóból vagy vevőből versenytárs lesz, a konkurensből szövetséges, a semleges partnerből ádáz ellenfél, és így tovább. A konferencián azt szeretnénk körbejárni, hogy e veszedelmes viszonyok között hogyan alakul át a hírközlés, a televíziózás, a tartalomdisztribúció, a lapkiadás és a reklámpiac.

Csermely Ákos

Posted by NRC Marketingkutató in : Egyéb, Nincs hozzászólás a(z) Veszedelmes viszonyok – Együtt vagy együtt? bejegyzéshez

Szóljon hozzá!

You must be logged in to post a comment.

Kapcsolat

NRC Kft. 1034 Budapest, Kenyeres utca 28. www.nrc.hu

piackutatas@nrc.hu
Facebook Twitter

Küldjön üzenetet nekünk!