PIXER: „Van még olyan kutatócég, aki nem használja?”

2014. máj 30.



Minőségbiztosítás a kvalitatív kutatásokban

A Médiapiac Kutatás 2014 konferencia kerekasztal-beszélgetésén a kvalitatív kutatások minőségbiztosításról osztották meg tapasztalataikat a vállalati és ügynökségi kutatók.

2008-ban indult útjára a hazánkban egyedülálló iparági kezdeményezés, a PIXER (Piackutatók Iparági Kvalitatív Szervezési Ellenőrző Rendszere). Az online szoftver fő célja a kvalitatív kutatások, jellemzően a fókuszcsoportok résztvevőinek nyilvántartása és ellenőrzése, segítségével a piackutató ügynökségek már az előszervezés során ellenőrizhetik a fókuszcsoportra felkért személyek „válaszadói múltját”, így a rendszer kiküszöböli a véletlen ismétléseket és az esetleges visszaéléseket.

A Médiapiac konferenciáján Ferenczhalmy Bálint, az OTP Bank marketing információs vezető szakértője kiemelte, hogy a kvalitatív kutatások minőségét egyértelműen a válaszadók határozzák meg, ezért alapelvárásnak tartja a kutatócégekkel szemben a Pixer használatát.

A Philip Morris képviseletében jelenlévő Kovács Ágota szintén megerősítette a minőségi kutatások fontosságát. A vállalat már csak olyan cégekkel működik együtt, akik használják a Pixert.

A TNS Hoffmann ügyvezető igazgatója, dr. Hoffmann Márta hangsúlyozta, hogy a minőségbiztosítási rendszer csak akkor működhet jól, ha az ügynökségek valóban dolgoznak vele, a megbízók pedig elvárják a kutatócégektől a szoftver használatát.

„A Pixer a szakmai színvonal emelése mellett a rendszert használó ügynökségek és megbízók presztizsét is növeli, ráadásul a szervezők munkáját is segíti. A piackutatóknak kiemelt hangsúlyt kell fektetniük a megbízhatóságra és a minőségi kutatási eredményekre, ebben segít ez a jól kidolgozott rendszer. Bíztatjuk a cégeket arra, hogy a minőségbiztosítás szempont legyen a kutatások elvégzésénél és megrendelésénél egyaránt” – fűzte hozzá a beszélgetésen elhangzottakhoz Klenovszki János, a PIXER a Minőségi Piackutatásért Egyesület elnöke.

Posted by NRC Marketingkutató in : Hírek, Nincs hozzászólás a(z) PIXER: „Van még olyan kutatócég, aki nem használja?” bejegyzéshez

Szóljon hozzá!

You must be logged in to post a comment.

Kapcsolat

NRC Kft. 1034 Budapest, Kenyeres utca 28. www.nrc.hu

piackutatas@nrc.hu
Facebook Twitter

Küldjön üzenetet nekünk!