Óriáscégek és a Big Data

2012. dec 20.



Az alábbiakban a Ford, az Orange Business Services és a Coca-Cola nyilatkozik arról, hogyan próbálják a legtöbbet kihozni a rendelkezésükre álló információrengetegből.

Jim Farley – Marketingvezető; Ford Motor Company

Lenyűgöző a piacon lévő információ mennyisége, a fontos kérdés azonban az, hogyan tesszük mindezt használhatóvá? Nyitottunk egy kutatási központot a Szilícium-völgyben, hogy megválaszoljuk ezt a kérdést, hiszen úgy véljük, az adathalmazok elemzése létfontosságú a piackutatás és az innováció jövője számára. Kutatási missziónk arra fókuszál, hogyan képes az óriási adathalmaz befolyásolni az autókba ágyazott technológiákat a jobb üzleti döntések meghozatala tekintetében, kezdve a marketingkampányoktól egészen az autóbiztonsági előírásokig. Az adatokban rejlő lehetőségek végtelenek. A mi esetünkben az autókba beépített érzékelők és fedélzeti komputerek szoftverei lenyűgöző információhalmazt hoznak létre. Ezek az adatok lehetőséget adnak mérnökeinknek, hogy információkat gyűjtsenek be számos témában, kezdve attól, hogyan használják a sofőrök a járművet, milyen a vezetői környezet, az elektromágneses erők hogyan befolyásolják az autókat, egészen addig, hogy milyen visszajelzéseket kapnak az utak állapotáról. Ezen adatok ismeretében tudják, hogyan fejlesszék a minőséget, a biztonsági tényezőket, hogyan lehet takarékoskodni az üzemanyaggal és hogyan csökkentsék a káros kibocsátást. Az adathalmaz-elemzés módszere segítségével biztosak lehetünk abban, hogy a legbefolyásosabb fogyasztói csoportot célozzuk meg, hogy oly módon szólítjuk meg őket, ahogyan nekik kedvező, és garantáljuk, hogy a marketingköltségeink a lehető legjobban lesznek felhasználva. A Big Data technológia kétségtelenül a jövő sikersztorija lehet, de csak abban az esetben, ha bölcsen alkalmazzák a módszert. Sok munka vár még ránk, de jó úton haladunk.


Gordon Markyllos – Biztonság, adathalmazok és mobileszközök részleg vezetője; Orange Business Services

Az óriási adathalmazok elemzése kulcsfontosságú a piackutatók számára, mióta óriási nyomás van rajtuk a nagy adatmennyiségek kezelése, tárolása miatt – a nyomás pedig nagyobb, mint eddig bármikor. Az online kutatás nem más, mint az online vásárlás sarokköve. Az egyesült királyságbeli vásárlók 24%-a tájékozódik mobiltelefonján, mielőtt online vásárlást kezdeményez. A közösségi média hatékonysága pedig legendás, ha a szájról szájra terjedő marketingüzeneteket vesszük. Ennek hasznosítása a kereskedelem minden területén szükségessé vált. A szabályozás követelményeinek eleget tévő átláthatóság és a múltbéli vásárlók aktivitásának széles körű mérésének elérésén kívül az óriási adathalmaz más téren is hasznos lehet, például döntések meghozatalában. A módszer azonban kétszeres figyelmet és erőt kíván – mind az adatok terjedelmével, mind azok sokféleségével meg kell birkózni. Az információt teljes egészében raktározni kell, számolva az extra mennyiséggel, ami a kiegészítő adatokból származik. Egyre gyakoribb a hangok rögzítése, együttesen más típusú kommunikációs adatokkal, az adatelemzés módszerének latba vetésével. A szakembereknek felkészültnek kell lenniük. A terjedelem és a sokféleség kérdéskörein túl kihívást jelent még az adatok feldolgozásának, elemzésének és beszerzésének kérdése. A kérések feldolgozása, annak gyorsasága létfontosságú. Bár még nem tartunk ott, hogy egy cég könnyen és egyszerűen vásárolhatna adatelemzést különleges kutatások számára vagy éppen egyéni igény szerint, a módszert viszonylag könnyű megérteni. és nemsokára elérhető lesz a legkülönfélébb nagyságú büdzsékkel rendelkező cégek számára.
A Big Data technológiájának szükségessége még ma is vitatott, de már nem kell sok idő ahhoz, hogy az óriásvállalatok ráébredjenek, hogy adataik hatékony kezelésének nincs más módja. Az adatelemzés kiszervezése persze remek alternatívája lehet a cégen belüli, belső technológiai infrastruktúrába való beruházásnak.


Esat Sezer – Adathalmaz-elemzési vezető; Coca-Cola Enterprises

Az adathalmazok kulcsszerepet töltöttek be fogyasztóink elkötelezésének kérdésében. Közel 40 milliós Facebook-táborunk van, akiket a módszer segítségével könnyebben megszólíthatunk, termékeink jövőjét pedig még inkább megalapozhatjuk. Az adathalmaz-elemzésben dolgozóknak jó stratégának kell lenniük, nem pedig jó taktikusnak. A jó elemzés lehetőségek egész tárházát nyitja meg előttünk, ha a megfelelő helyen próbálkozunk. A kulcs az, hogy az adathalmazok stratégiai tényezők legyenek az üzleti élet számára. Sokan ma félnek ettől, nem tudják, hogyan lehetne ezt elérni. Mindez meg fog változni, ha teljesen más kaliberű szakértők uralják el a piacot és nyitnak meg új utakat. A közösségi média, a mobiltelefonos alkalmazások, a számítási felhő vagy éppen az e-kereskedelem kombinációja példátlan eszköztárat jelent olyan óriáscégek számára, mint a Coca-Cola, abban a tekintetben, hogyan közelítsék meg az információs technológia világát. Az adathalmazok pedig lehetővé teszik, hogy mindezekkel egyszerre foglalkozzunk.
A módszerek használatával a cég gyorsabban reagál a piac változásaira, mint riválisai, és termelékenységének javításával együttműködési képességei is fejlődnek majd. Mindezt az üzleti modell újragondolásával lehet elérni, mint például a közösségi médiában való erőteljesebb részvétel, vagy éppen a helyi kereskedelem erősítése.
A Coca-Colán belül van egy szolgáltató központunk (SSC) a pénzügyi tranzakcióink intézésére. Hasonló központot hoztunk létre a HR ügyek kezelésére. Mindkettő szilárdan működik. Minden üzleti egységünk és régiónk számára kínál szolgáltatást. Mindezeket korábban helyi szinten működtettük, azokban az országokban, ahol jelen voltunk. Ma már a shared service modellben hiszünk. Az adathalmazok így az egész céget felölelik.
Fontos észben tartani, hogy újítani nem az innováció sikere miatt szükséges. Számunkra az innováció a képességek szétválasztását jelenti, akár a bevételmenedzsmentről, a vevőszolgálatról vagy az üzletláncainkról beszélünk – az óriás adatok halmaza mindent befolyásol, éppen ezért alapvető összetevője a sikeres üzletnek.

Piackutatás Hírek, www.piackutatas-hirek.hu




Posted by NRC Marketingkutató in : Egyéb,

Kapcsolat

NRC Kft. 1034 Budapest, Kenyeres utca 28. www.nrc.hu

piackutatas@nrc.hu
Facebook Twitter

Küldjön üzenetet nekünk!