Mobilkutatás: kétségek, aggályok

2013. nov 28.



A piackutatók csupán alig több mint egynegyedének nincs semmilyen aggálya a mobilos kutatásokkal kapcsolatban – ez derül ki abból az felmérésből, amelyet 150 szakember megkérdezésével végeztek az Egyesült Királyságban. A többség tehát megfogalmazott valamilyen ellenérvet: legtöbben a limitált kérdésszámot (38%) és a teljes népességre vonatkozó reprezentativitás hiányát (30%) említették. Előbbi valóban problémát okozhat, hiszen a mobilos technológia nem alkalmas hosszú kérdőívek lekérdezésére – a téma kutatói szerint 15-nél több kérdés esetén ugrásszerűen megnőhet a kérdőívet abbahagyók aránya. Ezért a mobilkutatás elsősorban akkor használható, ha gyors választ szeretnénk kapni néhány, viszonylag egyszerű kérdésre – mélyebb vizsgálatra a hagyományos módszerek egyértelműen alkalmasabbak.
A reprezentativitás kérdésköre tulajdonképpen összefügg azzal, hogy bizonyos demográfiai szegmensek nehezen érhetőek el mobilon keresztül. A fejlett piacokon a 16‒34 évesek kutatására ugyan kifejezetten jó alternatíva, az 55 évnél idősebbek elérésére viszont már kevésbé alkalmas, és/vagy lényegesen költségesebb megoldás.
Az új adatfelvételi technika melletti érv ugyanakkor, hogy egyre többen vannak, akik jellemzően – vagy akár kizárólag – mobileszközökön csatlakoznak a világhálóhoz, hiszen ezek a kütyük bárhol, bármilyen helyzetben és azonnal rendelkezésükre állnak.

(Forrás: On Device Research)

Posted by NRC Marketingkutató in : Hírek, Nincs hozzászólás a(z) Mobilkutatás: kétségek, aggályok bejegyzéshez

Szóljon hozzá!

You must be logged in to post a comment.

Kapcsolat

NRC Kft. 1034 Budapest, Kenyeres utca 28. www.nrc.hu

piackutatas@nrc.hu
Facebook Twitter

Küldjön üzenetet nekünk!