Leszakadás várhat a nem netező fiatalokra

2012. Sze 04.



Magyarországon a 15–69 éves népesség 63 százaléka, több mint 4,6 millió ember internetezik legalább havi rendszerességgel – derül ki az NRC Marketingkutató első negyedéves jelentéséből. Bár az internetpenetráció növekedése nem állt meg, a növekedés üteme jelentősen lassult – az elmúlt egy évben mindössze 2-3 százalékponttal lett magasabb az internetezők aránya.


Ennek fő oka, hogy az internet felé leginkább nyitott csoportok – fiatalok, diplomások – körében a használók aránya már meghaladja a 90 százalékot, így új netpolgárok leginkább az idősebb korosztályokból érkezhetnek – körükben azonban nem figyelhetünk meg igazán komoly emelkedést (az ötvenes éveikben járók 43, a hatvanasok 25 százaléka használja az internetet).

Az NRC szerint ebben a trendben nem is várható változás. Bár valóban örömteli lenne, ha az idősebbek körében is magasabb lenne a penetráció, sokkal nagyobb probléma, hogy még ma is vannak olyan – elsősorban alacsonyabb társadalmi státuszú – fiatalok, akik digitálisan analfabéták. „Ötven – de főleg hatvan – év felett a nagy többség nem használja a világhálót, a rendszeres internetezés egy átlagosnál képzettebb és az újdonságokra nyitottabb rétegre jellemző; azt lehet tehát mondani, hogy az internet ebben a korosztályban kiemel a tömegből. A fiatal generációk esetében viszont épp fordított a helyzet: harminc év alatt tízből kilencen aktívan interneteznek, a világhálón töltik idejük jelentős részét, így az a fiatal, aki nem él ezzel a lehetőséggel, menthetetlenül leszakad – mutat rá Kurucz Imre kutatási igazgató.
(Forrás: TNS-Hoffmann – Millward Brown Nemzeti Olvasottság Kutatás 2012/Q2)





Posted by NRC Marketingkutató in : Hírek,

Kapcsolat

NRC Kft. 1034 Budapest, Kenyeres utca 28. www.nrc.hu

piackutatas@nrc.hu
Facebook Twitter

Küldjön üzenetet nekünk!