Kütyükkel a vásárlás is könnyebb

2012. okt 09.



A Nielsen adatai szerint az amerikai okostelefon-, illetve tablethasználók 79 százaléka végez kütyüjén valamilyen, vásárláshoz kötődő tevékenységet. A mobilkészülékeket inkább használják ilyen célra, mint a táblagépeket: üzlet, bolt megtalálásához 73 százalék veszi igénybe telefonját, míg a táblagépeket tulajdonosaik 42 százaléka használja erre. Bevásárlási listát 42, illetve 16 százalék használ a két eszközön.

Tényleges online vásárlást már nagyobb valószínűséggel indítanak tabletről (42%), mint okostelefonról (29%), online fizetésre ugyanakkor még mindkét eszközt relatíve kevesen használják  –a tulajdonosok alig több mint negyede egyenlítette ki a megvásárolt termék vagy szolgáltatás árát ezen a módon.
A legjellemzőbb tevékenység természetesen a vásárlás előtti informálódás; ez a tablethasználók 66, az okostelefon-tulajdonosok 57 százalékára jellemző az USA-ban. A kütyük térhódítása a vásárlási döntés megkönnyítésében nálunk is megkezdődött: a  smartphone-tulajdonosok csaknem fele használja telefonját termékek és árak összehasonlítására. Táblagépe ugyan még csak 150 ezer magyarnak van, de a tablettulajdonosok döntő többsége vásárlás előtti tájékozódásra is használja készülékét.
(Forrás: Nielsen, NRC)





Posted by NRC Marketingkutató in : Hírek,

Kapcsolat

NRC Kft. 1034 Budapest, Kenyeres utca 28. www.nrc.hu

piackutatas@nrc.hu
Facebook Twitter

Küldjön üzenetet nekünk!