Interjú Szabó Tündével és Thomas Lantossal

2013. dec 08.




Szabó Tünde

1. Tavasz, nyár, ősz vagy tél? Melyik a kedvenc évszakod?
NYÁR! Nagybetűs NYÁR, amikor nem csak a nappalok, de az éjszakák is melegek. Az időjárás sajnos nagyon befolyásolni tudja, hogy pillanatnyilag hogy érzem magam. Ha hideg van, a hangulatom is sokkal fagyosabb, márpedig 30 fok alatt én már fázom. Nyáron minden egyszerűen csak szebb és jobb.

2. Pest vagy Buda?
Mióta Budapesten élek, volt alkalmam mindkét oldalon lakni több-kevesebb ideig, sőt ha úgy vesszük, a kettő között is: Csepelen kezdtem egy rövid időre, majd megpróbáltam Budát, és végül Pesten kötöttem ki. Számomra egyértelműen Pest a választás. Sokkal több a látnivaló, sokkal több a kávézó és a szórakozási lehetőség, és hát autó nélkül Pesten a közlekedés is sokkal könnyebb.

3. Az NRC az elmúlt években több bevásárlóközpontnak is készített piackutatást. A fókusz minden kutatásnál más és más volt, de egy dologban nem volt különbség: a vásárlók véleményére minden üzemeltető, bérlő kíváncsi. Szoktál bevásárlóközpontokba/plázákba járni? Melyik a kedvenced?
Igen, sajnos imádok vásárolni, így elég gyakran járok bevásárlóközpontokba. Saját kis kialakított útvonalam van arra, hogy mikor melyik plázát érdemes felkeresni, ha egy-egy nagyobb vásárlást tervezek.
Természetesen, ha tehetem – ha jó az idő és nem sietek nagyon –, akkor nem a zárt terű plázákban kezdem a keresgélést. Kifejezetten szeretek a Vörösmarty téren és a Váci utcán sétálgatva shoppingolni. De mindegyik plázának megvan a maga előnye, és ahogy a kutatásokból is kiderült, megvan a maga légköre és személyisége, így bárki könnyen megtalálhatja a saját igényeinek leginkább megfelelőt. A legnagyobb divatmárkák már szinte mindegyik nagyobb bevásárlóközpontban jelen vannak, így az én személyes tapasztalataimon alapuló választási logikám: a kevésbé forgalmas plázákban lassabban fogy az árukészlet, így nagyobb eséllyel találni megfelelő méretben és színben a kinézett ruhadarabokból.

4. Budapesten a Facebooknak kb. 1,2 millió felhasználója van. A bevásárlóközpontok oldalait több tízezer ember kedveli – az első négy helyet az Aréna, az Árkád, a West End és az Allee foglalja el. Szerinted milyen információkkal kell szolgálnia egy plázának a rajongótábor felé?
A VMR kutatásunkból kiderült, hogy a 18 és 29 év közötti internetező fiatalok 60%-a like-olta már valamilyen cég vagy márka Facebook oldalát.
Szerintem ez egy elég magas arány. Az online marketingkampányoknak így hát kihagyhatatlan része a Facebook megjelenés, főleg egy bevásárlóközpont esetén: akciók, leárazások, aktuális programokról tájékoztatás, nyereményjátékok… Bármi, amit like-olni és megosztani lehet. Én személy szerint egy bevásárlóközpont Facebook oldalát akkor like-olnám szívesen, ha napi szinten részletes divattippeket nyújtana, „mit vegyél fel ma” összeállításokkal, amik a bevásárlóközpont aktuális akcióival, ajánlataival lennének egybekötve, akárcsak egy divatmagazinban.

5. Ha ősz, akkor szüret. Voltál már igazi szüretelésen? Milyen bort kedvelsz leginkább?
A fröccsöt. ☺ Sajnos nem vagyok a borok szakértője, inkább a sörre szokott esni a választásom, de kétségtelen, hogy egy-két pohár könnyed, gyümölcsös bor remek kiegészítője lehet a barátnős-csacsogós estéknek vagy egy romantikus vacsorának.


Thomas Lantos

1. Tavasz, nyár, ősz vagy tél? Melyik a kedvenc évszakod?
Egyértelműen a nyarat emelném ki az évszakkal járó pörgés miatt. Jó idő, napsütés, kerthelyiségek, fesztiválok, de még hosszan tudnám sorolni.
Szerencsére Budapesten a nyári hónapok alatt sem kell sokat keresgélni, hogy valami igazán jót találjon az ember. Ha éppen nem a főváros, akkor hétvégén mindig van lehetőség egy balatoni bringás, strandos, napozós feltöltődésre. És természetesen az utazást sem hagynám ki a sorból. Idén Olaszországban jártam, ami még a sokadik találkozás után is tud újat mutatni.

2. Pest vagy Buda?
Nálam a válasz természetesen Pest. Leszámítva másfél évet, amikor a Svábhegyen laktam, mióta Magyarországra költöztem, Pesten élek, és a munkám is leginkább ideköt. A városnak ebben a részében mindig találok valami izgalmasat. Sok olyan hely van, ami századszorra is meg tud fogni egy-egy részlettel. Ettől függetlenül Buda néha jó egyensúlyt teremt, ha szeretnék elbújni a pesti mindennapok nyüzsgése elől. A tavalyi hidegebb napokon például rendszeresen meglátogattuk a szűken vett baráti körrel valamelyik budai fürdőt. Meglátjuk, hogy idén is folytatódik-e ez a fajta hétvégi kikapcsolódás.

3. Az NRC az elmúlt években több bevásárlóközpontnak is készített piackutatást. A fókusz minden kutatásnál más és más volt, de egy dologban nem volt különbség: a vásárlók véleményére minden üzemeltető, bérlő kíváncsi. Szoktál bevásárlóközpontokba/plázákba járni? Melyik a kedvenced?
Mindig nyitott szemmel járok, és keresem minden országban az újdonságokat, figyelem a trendeket. Kedvencem természetesen a WestEnd City Center, ahol otthonosan mozgok mind a munka, mind a vásárlás terén, és a legjobb bérlői mix itt található. Mindazonáltal, nap, mint nap azon dolgozunk csapatommal, hogy tökéletesítsük, és a lehető legjobbat nyújtsuk a látogatóknak és a bérlőknek egyaránt.

4. Budapesten a Facebooknak kb. 1,2 millió felhasználója van. A bevásárlóközpontok oldalait több tízezer ember kedveli – az első négy helyet az Aréna, az Árkád, a West End és az Allee foglalja el. Szerinted milyen információkkal kell szolgálnia egy plázának a rajongótábor felé?
Ahhoz, hogy a kommunikációs csatornát pontosan megválasszuk, ismerni kell a bevásárlóközpontba járó generációk összetételét, és annak megfelelően kell a formális és informális eszközök ideális arányát megtalálni a közvetítéshez. A célközönség egyedi érdeklődését összefogó információ terjesztése kulcsfontosságú elem a bevásárlóközpontok életében. Egy adott célközönség érdeklődését legkönnyebben a bérlői mixen keresztül lehet vonzóvá varázsolni. Ugyanakkor fontos, hogy az aktuális programokról, eseményekről és akciókról is tájékozódhassanak a világhálón.

5. Ha ősz, akkor szüret. Voltál már igazi szüretelésen? Milyen bort kedvelsz leginkább?
Igazi szüretelés alatt én az ismerősök saját borainak szüretelését értem, ahol fantasztikus élményekkel gazdagodtam. A szőlőszedéstől a friss must préseléséig minden szakaszát élvezem a szüretnek, de igazán jó hangulat az esti borozás során szokott tetőzni. Kimondottan kedvenc borom nincs. A borválasztás nálam mindig évszak-, alkalom- és szituációfüggő. Nagyon szeretem a baráti társasággal borbárokban elfogyasztott minőségi italokat, de egy budapesti romkocsma aktuális kínálata is tartogathat kellemes meglepetéseket. A borivás tekintetében Hamvas Béla örökérvényű útmutatását követem: „… bármikor, bárhol, bárhogyan. Komoly idő, komoly ember és komoly nép számára ennyi elég… ”

Bábel-Szücs Szilvia

Posted by NRC Marketingkutató in : Interjú, Nincs hozzászólás a(z) Interjú Szabó Tündével és Thomas Lantossal bejegyzéshez

Szóljon hozzá!

You must be logged in to post a comment.

Kapcsolat

NRC Kft. 1034 Budapest, Kenyeres utca 28. www.nrc.hu

piackutatas@nrc.hu
Facebook Twitter

Küldjön üzenetet nekünk!