Interjú Sági Ferenccel és Ur Frigyessel

2012. aug 10.



Bábel-Szücs Szilvia interjúja

Image title

Sági Ferenc

(NRC Marketingkutató, tanácsadó)

Nem tehetek róla, én a számokban hiszek.

 

Tavasz, nyár, ősz vagy tél?

Minden jöhet, de a tavasz ne legyen szürke, a nyár ne legyen hűvös, az ősz ne legyen forró, a tél pedig ne legyen latyakos. 🙂

Munka szempontjából általában melyik a legintenzívebb évszakod, és mi ennek az oka?

Én alapvetően ősszel és télen vagyok hatékonyabb. Ez összefügghet azzal is, hogy inkább délután és este szeretek elmélyülten dolgozni, tehát amikor már sötét van és nyugalom.

Mit szólnál ahhoz, ha holnaptól olyan irodában kellene dolgoznod, ahol nincs fix helyed, hanem mindennap érkezési sorrendben foglalhatnád el az asztalod?

Rövid távon szórakoztatna. Szerintem a fix helyek részben meghatározzák az irodán belüli szociális viszonyokat, ezért érdekes lenne egy darabig keszekusza szociális szálakat szövögetni. Hosszú távon viszont a stabilitást szeretem, ezért egy idő után biztosan el kezdene idegesíteni a dolog.

Kvalitatív vagy kvantitatív kutatás?

Szerintem minden kutatónak megvan, hogy melyikben hisz. A kvanti nekem mindig jobban hihető. A kvali inkább az előkészítő fázis, amelyet utána a kvanti validál. Nem tehetek róla, én a számokban hiszek.

 Termékelhelyezés vagy hagyományos hirdetés?

A kettő együtt. Kutattunk ebben a témában, és egyértelműen kiderült, hogy például ismertségépítésben a kettő együtt hatékonyabb, mint külön-külön. Mivel szpot és non-spot ingerek viszonylag rövid időn belül érik el a fogyasztót, nagyobb az esély arra, hogy szinergikus hatásuk érvényesüljön.

Az NRC márciusi kutatásából kiderül, hogy a lakosság nagy többsége adományozott már rászorulóknak vagy valamilyen karitatív szervezetnek. A legismertebb a Vöröskereszt, a Máltai Szeretetszolgálat és az UNICEF. Veletek előfordult már, hogy adományoztatok valamilyen jó ügy érdekében?

A kézzel fogható adományozást szeretem, mert akkor meggyőződhetek arról, hogy hova került a felajánlásom. Egyszer például részt vettem egy kórterem kifestésében, vagy a 2006-os árvíz idején Szegeden éltem, és akkor például Algyőn homokzsákokat pakoltam a kiöntött Tisza partján.

Image title

Ur Frigyes

(R-Time Kutatási vezető)

„…olyan anyagokat kell letennünk az asztalra, amit az ügyfeleink hasznosnak találnak a saját munkáik során. ”

 

Tavasz, nyár, ősz vagy tél?

Az apai válaszom erre a kérdésre az szokott lenni, hogy minden évszaknak megvan a maga szépsége; meg hogy milyen jó, hogy mi több közül választhatunk, és így jobban tudjuk értékelni is egy-egy évszak előnyeit… stb. De ezt a gyerekeim se veszik be. Úgyhogy nyár.

Munka szempontjából általában melyik a legintenzívebb évszakod, és mi ennek az oka?

A munkám augusztus végétől december elejéig a legsűrűbb, vagy mondhatnám a legfontosabb. Ez az éves tárgyalások, az éves árbecslések és a speciális kutatások időszaka is. A rendszeres napi/heti munkák mellett itt már a nagyobb dolgoknak is keményebbek a határidejei… De szerencsére erre előre fel lehet készülni.

Mit szólnál ahhoz, ha holnaptól olyan irodában kellene dolgoznod, ahol nincs fix helyed, hanem mindennap érkezési sorrendben foglalhatnád el az asztalod?

Nekem tetszene. Egyébként most is a változatosság az egyik, amit szeretek a munkámban. Talán nem véletlen, hogy már több mint 14 éve dolgozom az RTL Klubnál, és ezalatt már legalább 15 helyen volt az asztalom.

Kvalitatív vagy kvantitatív kutatás?

Mi értékesítési kutatást végzünk, ami számomra azt jelenti, hogy olyan anyagokat kell letennünk az asztalra, amit az ügyfeleink hasznosnak találnak a saját munkáik során. A tapasztalatom pedig az, hogy a mi iparágunkban a döntéseket általában kvantitatív kutatások alapján szeretik meghozni. Úgyhogy én is ezen az oldalon állok.

Termékelhelyezés vagy hagyományos hirdetés?

Természetesen mindkettőnek megvan a maga szerepe. És ezt nemcsak a kommunikációs szempontok, hanem a jogi lehetőségek is meghatározzák. A 2011-től új jogi körrnyezet miatt jelenleg én is nagyon szurkolok annak, hogy sok, sikeres non-szpot megjelenést lássak a televíziókban, és felpörögjön ez az üzleti ág. De hosszabb távon nem nem lenne jó, ha ez a hagyományos hirdetések rovására menne, hiszen a hagyományos hirdetés kreatív és jogi szempontból is egy szabadabb terület a hirdetőnek, ami végső soron a fogyasztó/néző érdekeit is szolgálhatja.

Az NRC márciusi kutatásából kiderül, hogy a lakosság nagy többsége adományozott már rászorulóknak vagy valamilyen karitatív szervezetnek. A legismertebb a Vöröskereszt, a Máltai Szeretetszolgálat és az UNICEF. Veled előfordult már, hogy adományoztál valamilyen jó ügy érdekében?

Persze. Rendszeresen.

 

 

Posted by NRC Marketingkutató in : Interjú,

Kapcsolat

NRC Kft. 1034 Budapest, Kenyeres utca 28. www.nrc.hu

piackutatas@nrc.hu
Facebook Twitter

Küldjön üzenetet nekünk!