Interjú Páthy-Dencső Blankával és Slezsák Csillával

2014. Sze 25.



Image title

Páthy-Dencső Blanka

szenior piacelemző

2010 óta dolgozik a Sanoma Media Budapest Zrt.-nél, előtte a TÁRKI Társadalomkutató Intézet kutatója volt. A győri Széchényi István Egyetem Regionális- és Gazdaságtudományi Doktori Iskolájának PhD hallgatója.
Jelenlegi főbb feladatai: online mérések, ad hoc kutatások (kvalitatív, kvantitatív módszerek), üzletfejlesztés, másodelemzések.

1. Tavasz, nyár, ősz vagy tél?

A kutatások éves megtervezésénél mindig fontos volt azt a szempontot is bemérni, hogy mely célcsoportokat mely évszakban érdemes felkeresni, mikor nem befolyásolják, torzítják a válaszadási rátát és véleményeket az adott szezon jellemzői. Azonban azt is tapasztaljuk, hogy egyre kevésbé kell ezekkel az „uborkaszezonokkal” számolnunk, például az online kutatásoknak már egyre kevésbé szab gátat az, hogy az emberek ne lennének netközelben ebben az évszakban.

2. Kvalitatív vagy kvantitatív kutatás?

Mindig az adott kérdéstől függ. Szerencsésnek érzem magam, hogy mindkét módszert használhatom folyamatosan, fejlődhetek benne, és egymást kiegészítve alkalmazhatom a munkám során. Bár az igazi flow élmény egy-egy adatbázis elemzésénél kap el igazán, a kvalitatív módszer emberközelisége, közvetlensége fontos eleme annak, hogy kutatóként minél mélyebben megérthessem a folyamatokat. A kvalitatív kutatások azonban mindinkább kezdenek háttérbe szorulni, míg az online világban kvantitatív módon sok minden mérhető már megkérdezések nélkül, és nagy ütemben fejlődnek ezek a módszerek.

3. Ha jönne egy varázsló, akitől bármilyen nyári utazást kérhetnél, milyen lenne számodra az ideális út?

Bárhol és bármilyen körülmények között jól tudom érezni magam, ha nyaralásról van szó, csak az számít, hogy az is ott legyen velem, akivel meg szeretném az élményeket osztani.

4. A média szektor több, mindenki által elfogadott és használt mutatószámmal dolgozik. Emellett információval szolgálnak még az ad hoc vagy a tracking kutatások is. Szerinted mi most a legnagyobb kihívás – kizárólag kutatás szempontjából – ebben az iparágban?

A mutatók eredménye mögötti miértek megtalálása. A tracking kutatások érzékeny műszerek, amik ha változást jeleznek pozitív vagy negatív irányba, fontos megértenünk annak okát. Mindamellett egyre több mérési eszköz áll a rendelkezésünkre, különböző mérésekben az azonos mutatók eltérő eredményeket mutathatnak. Továbbra is elsősorban trendeket tudunk vizsgálni, hosszabb távon tudjuk a mutatókat értelmezni.
Az eszközök sokfélesége és az azonos médiatípusok vándorló fogyasztása is kihívások elé állít minket, hiszen egy fogyasztó például zenét hallgat a mobilján, majd folytatja a laptopján, miközben olvasgatja a híreket a tableten. A párhuzamos fogyasztás szintén a mérés egyik megoldandó kérdése még. Mindeközben a fogyasztási egység csökken, illetve az összehasonlíthatóság bonyolódik.

5. Mindketten rendszeresen sportoltok. Hogyan tudjátok összeegyeztetni a munkát és az aktív sportolást? Mit szerettek a legjobban a választott sportágban? Mi volt a legnagyobb elismerés, amit kaptatok?

A rendszeres sportolás energetizálja az embert, vallom, hogy sokkal jobban lehet szellemileg teljesíteni, ha a rendszeres sport jelen van az ember életében.
A munka segíti a sportolást: A versenysport és a munka egyensúlyához fontos a munkahelyem által biztosított rugalmasság, hogy aszerint oszthassam be a szabadnapjaimat, amikor versenyeim vannak.
A sportolás segíti a munkát: A curling egy stratégiai játék, mindamellett, hogy a „jég sakkja”, fizikailag is igénybe veszi az embert. Teljes mértékben kikapcsol, így rendkívül jó stresszoldó, hiszen amikor valaki a jégre lép, minden más megszűnik számára. Egy csapatjátékról van szó, kizárólag együtt tudunk érvényesülni, összedolgozva, egymást segítve, aminek a folyamatosan fejleszthető kommunikáció az egyik lényegi eleme. A legnagyobb eredményünk egyértelműen a 2011-es moszkvai Európa Bajnokság B ligájának megnyerése volt, amikor Magyarország először harcolta ki, hogy felkerülhessen az A ligába, azaz Európa 10 legjobb országa közé. Reméljük, a népmese folytatódik, mi küzdünk továbbra is érte, cél az Európa- és világbajnokság, mert a nemzeti válogatott mezében a magyar himnuszt hallgatni felejthetetlen élmény volt.

Image title

Slezsák Csilla

kutató

1. Tavasz, nyár, ősz vagy tél?

Köszönöm, maradhat. És tudom, hogy ez mostanság már túl nagy kérés, de lehetőleg ebben a sorrendben.

2. Kvalitatív vagy kvantitatív kutatás?

Mindkettő. Én alapvetően kvantitatív kutatásokkal foglalkozom, de igyekszem lépést tartani, és szívesen fordulok a kvalitatív módszerekhez segítségért, ha nem tudom, merre induljak akár a kvantitatív szakaszt megelőzően, akár a kvantitatív kutatás eredményei alapján, az újonnan felmerülő miérteket keresve.

3. Ha jönne egy varázsló, akitől bármilyen nyári utazást kérhetnél, milyen lenne számodra az ideális út?

Ha tényleg csak ez lenne a legfontosabb kérdés, ami foglalkoztat, akkor elugranék egy cápamentes tengerpartra néhány hétre, hogy megtanuljak szörfözni. De tényleg egy cápa se legyen!

4. A média szektor többféle, mindenki által elfogadott és használt mutatószámmal dolgozik. Emellett információval szolgálnak még az ad-hoc vagy a tracking jellegű kutatások is. Szerinted mi most a legnagyobb kihívás – kizárólag kutatás szempontjából – ebben az iparágban?

A legnagyobb változás jelenleg, hogy a szüleink még újságot olvastak reggelente, a gyerekeink már ovis korban tudják kezelni az okostelefont. A felnövő generáció teljesen más médiafogyasztási kultúrával, és így eltérő igényekkel bír majd, mint akár mi magunk. A jelenlegi módszereink csak részben alkalmasak felmérni ezeket az igényeket, trendeket, ezért úgy gondolom, nem árt nyitottnak lennünk új módszerek megismerése és alkalmazása iránt.

5. Mindketten rendszeresen sportoltok. Hogyan tudjátok összeegyeztetni a munkát és az aktív sportolást? Mit szerettek a legjobban a választott sportágban? Mi volt a legnagyobb elismerés, amit kaptatok?

Már az iskolás éveim alatt is sokat segített, hogy nem állt rendelkezésemre „az egész délután”, így kénytelen voltam megtanulni ügyesen beosztani az időmet, és ez ma sincs másként. Ha netán mégsem jutnék el az edzőteremig, akkor sincs tragédia, otthon is találok rá módot, hogy másnap kemény izomlázzal járjak-keljek, illetve újabban rákaptam a bringás közlekedésre is. Korábban több komoly, hosszú távú kapcsolatom is volt különböző sportágakkal, de a legkedvesebb a kendo volt, ami a fizikai fejlődésemre ugyan valamivel kevésbé hatott, mint az úszás, vagy a karate, de szellemileg és lelkileg rengeteget adott. Ebben a harcművészetben minden sikeres vizsga elég nagy elismerés volt, mert nem elsősorban meghatározott sportteljesítményt, hanem egyfajta komplex fejlődést vártak, ami komoly spirituális munkával is járt.

Bábel-Szücs Szilvia

Posted by NRC Marketingkutató in : Interjú, Nincs hozzászólás a(z) Interjú Páthy-Dencső Blankával és Slezsák Csillával bejegyzéshez

Szóljon hozzá!

You must be logged in to post a comment.

Kapcsolat

NRC Kft. 1034 Budapest, Kenyeres utca 28. www.nrc.hu

piackutatas@nrc.hu
Facebook Twitter

Küldjön üzenetet nekünk!