Hódítanak a táblagépek

2013. máj 23.



Az iPad 2010-es megjelenése óta több mint 200 millió táblagépet adtak el világszerte – ez az eszköz tehát kevesebb mint három év alatt elérte azt a penetrációs szintet, amit a laptopnak tíz év alatt sikerült. Kisebb súlyuknak, hosszabb üzemidejüknek, érintőképernyőjüknek és más előnyös tulajdonságaiknak köszönhetően a tabletek már most kezdik kiszorítani a laptopokat, és ez a folyamat tovább folytatódik, sőt erősödik. Igaz, a tablethasználók jelentős része laptopot és okostelefont is használt – utóbbit szívesebben veszik elő, ha otthonukon kívül szeretnének internetezni, míg a táblagépek otthoni használat esetén komfortosabbak, és tulajdonosaik gyakrabban meg is osztják partnerükkel, családtagjaikkal, barátaikkal, kollégáikkal, mint a sokkal személyesebb mobiltelefont.

A Forrester előrejelzése szerint 2017-re Nyugat-Európában megnégyszereződik a tabletpenetráció, de a használók egyharmada az ázsiai vagy a csendes-óceáni térségben él majd. Természetesen nem csak a táblagéphasználók számában történik majd jelentős változás, hanem összetételükben és a használat módjában is: a jelenlegi, inkább fiatalos és magasabb jövedelmű használói körhöz – a készülékárak csökkenésével párhuzamosan – csatlakoznak az idősebb és kevésbé jó anyagi helyzetben élő szegmensek, és a ma még főleg szórakozáshoz kötődő használat mellett erősödik az üzleti célú felhasználás is.
Magyarországon – az NRC kütyükutatása szerint – a karácsonyi időszakban mintegy 100 ezerrel nőtt a táblagépet használók száma, így már több mint 360 ezren használnak ilyen kütyüt, a következő pár hónapban pedig további 70-80 ezerrel bővülhet a használói kör.
(Forrás: Forrester, NRC)

Posted by NRC Marketingkutató in : Hírek,

Kapcsolat

NRC Kft. 1034 Budapest, Kenyeres utca 28. www.nrc.hu

piackutatas@nrc.hu
Facebook Twitter

Küldjön üzenetet nekünk!