Az Amazon a buzzword-lista éllovasa

2014. máj 23.



Az Amazon volt tavaly az amerikaiak kedvenc márkája – legalábbis az e-kereskedelmi óriás végzett a YouGov úgy¬nevezett „buzz score” toplistájának élén, amely az alapján rangsorolja az egyes márkákat, hogy milyen kontextusban fordultak elő a fogyasztók egymás közötti kommunikációjában. Az Amazont (30,6-es márkaindexszel) a Ford (29,5), valamint a Subway (29,4) követi a listán, amely 2012-ben azt élen végzett. A top 10-be egyébként ugyanazok a márkák kerültek, amelyek egy évvel korábban, csupán a sorrendben történt némi átrendeződés. A nálunk is széles körben ismert brandek közül a Youtube a hatodik, a Kindle a tizedik helyet foglalja el. A Samsung-Apple párharcot a buzzword-listán 2013-ban az előbbi nyerte: míg a dél-koreai gyártó a 11., az Apple csak a 18. helyre került, közel azonos indexértékkel, mint két márkája, az iPhone és az iPad, valamint a másik nagy rivális Google. A válság óta a népszerűségi lista sereghajtóiként megjelenő bankok és pénzügyi cégek 2013-ban tudtak először számottevően javítani megítélésükön – ám „buzz score-juk” még így is bőven a negatív tartományban van.

Forrás: YouGov

Posted by NRC Marketingkutató in : Hírek, Nincs hozzászólás a(z) Az Amazon a buzzword-lista éllovasa bejegyzéshez

Szóljon hozzá!

You must be logged in to post a comment.

Kapcsolat

NRC Kft. 1034 Budapest, Kenyeres utca 28. www.nrc.hu

piackutatas@nrc.hu
Facebook Twitter

Küldjön üzenetet nekünk!