A világ piackutatása 2011-ben

2012. Sze 04.



Esomar Global Market Research 2012 jelentés


Néhány napja, az ESOMAR atlantai konferenciáján mutatták be az idei Global Market Research riportot (Esomar Global Market Research 2012), mely a mélyére hatol a dolgoknak, felfedi azokat a befolyásoló tényezőket, melyek a piackutatást érintik különböző országokban, és felsorakoztatja mindazokat a kihívásokat és lehetőségeket, melyekkel a kutatás szakembereinek szembe kell néznie.

Az alábbiakban röviden összefoglaljuk a legfontosabb tényeket, ennél sokkal részletesebben pedig a Piackutatás Hírek oldalon megjelent cikk mutatja be az Esomar jelentését.

Esomar Global Market Research 2012 jelentés

• A piackutatás forgalma 49 országban és kistérségben nőtt, míg 32-ben csökkent a 2011-es esztendő során.
• Észak-Amerika folytatta a korábbi évben kezdett talpraállását, a növekedése 4.9% volt (inflációval korrigálva 1.7%) amivel 11.2 milliárd dollár forgalmat bonyolított. Hasonlóan sikeres volt Ázsia csendes-óceáni térsége, mely 4.7%-os növekedést mutathat fel (inflációval korrigálva 1.7%) 5.8 milliárd dollárral, ezzel pedig a világ legdinamikusabban fejlődő piackutatási régiójává vált.
• Európa, amely a globális piac 42%-át adja, idén 14.1 milliárd dolláros forgalmat bonyolított, 1.9%-os abszolút értékben vett növekedéssel, ami reálértéken (az infláció figyelembe vételével) 1.3%-os hanyatlást jelentett. A növekedés az északi térség államaiban, Lettországban, vagy éppen az outsourcing fellegvárában, Bulgáriában volt jelentős, de mindez nem tudta ellensúlyozni a brit vagy a dél-európai piacok nehézségeit.
• Latin-Amerikát tavaly Brazília tartotta vízfelszínen, 7.9%-os növekedéssel (1.3% inflációval korrigálva) és 1.9 milliárd nyereséggel. A legdinamikusabban fejlődő államok Peru és Nicaragua voltak. Brazíliának idén szembe kellett néznie a gyengélkedő európai gazdaság mellékhatásaival, így nem került be a latin-amerikai top tízbe.
• A Közel-Kelet és Afrika 4.8%-os növekedést könyvelhetett el idén, ami az inflációs hatásokat figyelembe véve 1.3%-os nettó csökkenést jelentett. A SADEC (South African Development Community) volt a növekedés középpontjában az idén.

Az Egyesült Államok továbbra is a legjelentősebb piaca a szakmának, nettó növekedése idén 2.1% volt, amely a piac méretét tekintve remek eredmény. A kvalitatív elemzések és a kérdőíves kutatások területén a növekedés lassulása figyelhető meg, de a szindikált kutatások népszerűségének felfutása az egész iparágat húzta magával. A globális rangsor második helyezettje a kutatási piac méretét tekintve Nagy-Britannia, még úgy is, hogy nettó bevételei 7.6%-kal csökkentek. A várt gazdasági fellendülés itt még nem realizálódott, a kormány kevesebbet költött piackutatásra, a kutatások egy jelentős része házon belül (piackutató cégek nélkül) valósult meg, és a kutatás legfőbb színtere az online tér lett, melynek egyébként szintén csökkent a forgalma.

A Global Market Research riportja rávilágít arra, hogy az online módszerek térhódítása folytatódott, hiszen ma globális szinten a kutatások 22%-a zajlik ily módon, mely jóval túlmutat a személyes adatfelvételi módszerek 11%-os mutatóján, ahogy a telefonos módszereken (13%) és a fókuszcsoportos módszereken is (szintén 13%). A teljes kutatási platform 76%-át kvantitatív elemzések teszik ki. Az online módszerek jelentősége különböző piacok esetében más és más. E tekintetben Japán a leginkább haladó szellemű (40% az online kutatás részaránya), követője pedig Új-Zéland. Bulgária is bekerült az onine top 10-be, egyértelműen outsourcing jelentősége miatt.

A legjelentősebb cégek növekedése felülmúlta az egész iparágét, az infláció nélküli növekedést mértéke 2.7% volt. A 25 cég közül tizenhat növekedése az inflációt is meghaladta, hét vállalat pedig megduplázta előző évi eredményeit. A legjelentősebb négy vállalat közül 3 – Kantar, Ipsos/Synovate és GfK – 42%-át adta a top 25% teljes bevételeinek.

Az általánosan érzékelhető 2011-es hanyatlás ellenére remény van arra, hogy a dolgok jobbra fordulnak. A Global Research Report kérdőíve kitöltőinek túlnyomó többsége szerint 2012 erősebb éve lesz a szakmának; 82%-uk egyértelmű növekedést, 8%-uk stagnálást vár, és csupán 10% szerint folytatódik a hanyatlás.

Ahogy Martin Oxley, a BuzzBack ügyvezetője nemrég megjegyezte: „A jövő rendkívül ködös. Érdekes időknek nézünk elébe.”

(Forrás: Piackutatás blog, www.piackutatas.blog.hu)





Posted by NRC Marketingkutató in : Módszer,

Kapcsolat

NRC Kft. 1034 Budapest, Kenyeres utca 28. www.nrc.hu

piackutatas@nrc.hu
Facebook Twitter

Küldjön üzenetet nekünk!